Cumu travaglianu l'aspiratori?

Cumu travaglianu l'aspiratori?

L'umile aspirapolvere hè unu di i più belli apparecchi di pulizia per a casa aduprati oghje. U so cuncepimentu simplice ma efficace hà eliminatu a necessità di pulisce a polvere è altre piccule particelle da e superfici à a manu, è hà trasformatu a pulizia di a casa in un travagliu più efficiente è abbastanza rapidu. Aduprendu solu chè l'aspirazione, u vuotu sbuchja a terra è u cunserva per l'eliminazione.

Allora cumu facenu questi eroi domestici?

Pressione negativa

U modu più simplice per spiegà cumu l'aspirapolvere pò aspirà i detriti hè di pensallu cum'è una paglia. Quandu si prende un sippu di bevanda attraversu una paglia, l'azzione di succhia crea una pressione d'aria negativa in a paglia: una pressione chì hè più bassa di quella di l'atmosfera circundante. Cum'è in i film spaziali, induve una breccia in u scafu di l'astronave succhia a ghjente in u spaziu, un aspiratore crea una pressione negativa à l'internu, chì provoca un flussu d'aria in questu.

Motore elettricu

L'aspirapolvere utilizza un mutore elettricu chì face girà un ventilatore, aspirendu l'aria - è tutte e piccule particelle intrappolate in ellu - è spinghjendulu da l'altra parte, in un saccu o un canister, per creà a pressione negativa. Puderete pensà allora chì dopu à pochi secondi smetterà di travaglià, postu chì ùn si pò furzà tantu aria in un spaziu ristrettu. Per risolve questu, l'aspiratu hà un portu di scappamentu chì sfugna l'aria fora da l'altra parte, permettendu à u mutore di cuntinuà à funziunà nurmale.

Filtru

L'aria, tuttavia, ùn passa micca solu per esse espulsu da l'altra parte. Saria assai dannosu per e persone chì utilizanu u vacuum. Perchè? Ebbè, sopra à a terra è a sporcizia chì un aspiratore piglia, raccoglie ancu particelle assai fini chì sò quasi invisibili à l'ochju. S'elli sò inalati in quantità abbastanza grande, ponu causà danni à i pulmoni. Postu chì micca tutte ste particelle sò intrappulate da u saccu o u canister, l'aspirapolvere passa l'aria attraversu almenu un filtru finu è spessu un filtru HEPA (Arrestazione di Particuli à Alta Efficienza) per caccià guasi tutta a polvera. Solu avà l'aria hè sicura per esse rispirata torna.

Attachments

A putenza di un aspirapolvere hè determinata micca solu da a putenza di u so mutore, ma dinò da a dimensione di u portu d'ingressu, a parte chì aspira a terra. Più hè chjuca a dimensione di l'ingestazione, più si genera una putenza d'aspirazione, chì spremendu a stessa quantità d'aria attraversu un passaghju più strettu significa chì l'aria deve move più veloce. Questa hè a ragione chì l'accessori di l'aspirapolvere cù porti d'entrata stretti è chjuchi parenu avè una aspirazione assai più alta chè una più grande.

Ci hè parechje sfarenti tippi di aspirapolvere, ma tutti travaglianu nantu à u listessu principiu di creà pressione negativa aduprendu un ventilatore, intrappulendu a sporcizia aspirata, pulendu l'aria di scappu è dopu liberendu lu. U mondu seria un locu assai più bruttu senza elli.


Tempu di posta: 27-Feb-2018